• All Community
    • All Community
    • Forums
    • Ideas
    • Blogs
Advanced

Not what you are looking for? Ask the experts!

Kudos0

Norton Security auf Android 2.3.6

Hallo,

ich habe mich kürzlich für Norton Security entschieden, weil dieses Produkt lt. Herstellerangaben noch Android ab 2.3 unterstützt.

Die Installation auf meinem Samsung Galaxy Ace mit Android 2.3.6 kann jedoch nicht durchgeführt werden. Im PlayStore erhalte ich die Meldung: Ihr Gerät ist mit dieser Version nicht kompatibel.

Was kann ich tun?

Replies

Accepted Solution
Kudos0

Re: Norton Security auf Android 2.3.6

I recently decided to Norton Security, because this product acc. to manufacturer's data still supports Android from 2.3.

However, the installation on my Samsung Galaxy Ace with Android 2.3.6 can not be performed. In PlayStore I get the message: Your device is not compatible with this version.

What can I do?

The latest version requires at least the Android version 4.03. Here is the information from the Google Play Store.

There is a work around to install an earlier version of NMS. See this Norton Support article.  https://support.norton.com/sp/en/us/home/current/solutions/v116377402_En...

Die neueste Version erfordert mindestens die Android-Version 4.03. Hier sind die Informationen aus dem Google Play Store.

Es ist eine Arbeit, um eine frühere Version von NMS zu installieren. Sehen Sie diesen Norton Support-Artikel. https://support.norton.com/sp/en/us/home/current/solutions/v116377402_En...

Things happen. Export/Backup your Norton Password Manager data.
Kudos0

Hallo,

die vorgeschlagene Vorgehensweise hat super funktioniert!!

Danke!!!!!

Kudos0

One thing to note. You will need to turn off the automatic update of apps in the Google Play Store. If you do not do this, the Norton app will try to update itself and you will have the same problem again.

Eine Sache zu beachten. Sie müssen die automatische Aktualisierung von Apps im Google Play Store zu deaktivieren. Wenn Sie dies nicht tun, wird versuchen, die Norton App selbst zu aktualisieren und Sie werden das gleiche Problem wieder haben.

Things happen. Export/Backup your Norton Password Manager data.

This thread is closed from further comment. Please visit the forum to start a new thread.